fredag 23 maj 2014

Potäter i långa rader!!


NU!! Har jag äntligen lyckats få ner potäter i jorden.
Det blev den tidiga sorten Rocket som jag började med. Den ligger fint i jorden nu i en av mina egentillverkade odlingslådor. Det har t.o.m börjat komma upp några små skott.

Igår sådde jag lite också. Det blev en låda med bara purjolök och en låda med sommarmorötter och gul lök. Åh vad jag längtar tills jag kan gå och plocka upp grönsakerna och göra middag på det! :)

Den senaste veckan har det verkligen varit högsommarväder! 25-26 grader och strålande sol. Jag älskar det vädret, glad och pigg blir jag. Men det är klart, lite snabbare trött blir man ju…

Det jag gjort mest den senaste veckan är ändå att jobba med mitt företag, ZuperClip.
Jag har skickat iväg reklamblad, gjort nyhetsbrev och ringt kunder. 
Igår var jag iväg och besökte en ny kund i Gävle.
Hon beställde ett gäng hårnålar, så nu finns ZuperClip i Gävle också! Det är riktigt roligt!

Jag har ju även beställt nya hårnålar som kommit in med båt till Göteborg häromdagen, så nu sitter jag bara och väntar på att en faktura ska komma in på mailen så jag kan betala den och åka och hämta mina hårnålar. Aldrig har jag velat betala en faktura så mycket! Helt galet!
Det ska bli så kul att äntligen få hem grejerna. Jag är så nyfiken! :)

Igår var jag iväg och köpte en ny vaxduk till balkongen. Det blev rätt fint tycker jag. Nu ska det bara piffas lite med blommor så kommer det nog bli mysigt i år igen.

Idag blir det till att skriva nyhetsbrev och sedan lite jobb i trädgården igen. Lite mer frön ska jag nog lyckas få ner i jorden idag!

Ha en underbar dag i solen!

Kram
Anneli












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar