tisdag 18 november 2014

Höstsådd och nytt fokus

Idag har jag äntligen lyckats få ner några frön i jorden. Jag ska testa och se ifall det fungerar bra att höstså. Jag har satt tre sorter vitlök, morötter, lavendel och salladslök. I morgon ska jag så ännu mer.
I vår kommer det visa sig om det är ett bra sätt att odla på.
Jag har även sått inomhus i en stor svart balja. Där satte jag ner några plantor av basilika och sått spenat, dill och sallad. Tveksamt om det funkar, men jag hoppas ju så klart.

Den närmsta veckan har jag och David jobbat stenhårt med att inreda vårt nya kontor.
Vi är båda väldigt tankspridda och har egentligen massa jobb, men lyckas inte sätta oss ner och göra det vi borde göra. Men nu har vi gjort i ordning ett väldigt bra rum där vi båda har kontor och det är så långt bort ifrån alla saker som kan distrahera som det bara går. Idag har vi äntligen kunnat fokusera på det vi borde fokusera på. Det känns fantastiskt! :)

Jag har ju en del jobb med ZuperClip den här veckan. På lördag ska jag stå på en julmarknad på Skattgården. De har en supermysig julmarknad mitt ute på Hållnäshalvön söder om Gävle och där ska jag stå och sälja och visa hårnålarna.
Veckan efter på tisdagen så är det dags för nästa event och då står jag på en liten skönhetsmässa i Spånga Center i Stockholm.
Den 13 december är det julmarknad i Spånga och där kommer jag också att närvara.
Så nu måste jag fortsätta greja!
Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar