torsdag 6 november 2014

Idag blev det harvning

Idag kom vår kära bonde tillbaka och hjälpte oss med harvningen. När det harvas så jämnas jorden till och det ser både finare ut och blir lättare att så.
I helgen blir det till att sätta vitlök och så morötter, palsternacka och persilja till i vår. Det ska bli mycket spännande och se hur fröna kommer bete sig och hur grönsakerna kommer bli. Jag längtar redan till våren!  :-)
I år har jag faktiskt sålt några kassar med ekologiska grönsaker till folk som jag känner. Jag hoppas kunna fortsätta med det och även sälja till folk jag inte känner också. Det vore roligt.
Så från och med nu håller jag och David på och planerar som bara den!
Det kommer även bli ett växthus som ska byggas under våren och sommaren. Men var det ska vara är lite oklart än så länge.
Mycket är på gång här på Skolan och det känns fantastiskt spännande!

Här ser ni lite bilder på hur det nu ser ut på vår lilla åker:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar