onsdag 5 november 2014

Hmmm… det gick inte så bra...

Ja, det jag skrev om sist gick ju inte så bra… tyvärr…
Jag som tänkte att det skulle vara så himla smart.
Att täcka gräsmattan med täckpapp och sedan halm, gräsklipp och äpplen var ju en smart tanke, men jag borde ha gjort ett riktigt berg av halmen. Det blev för tunt och lite gräs växte igenom.
Då bestämde vi oss för att göra något drastiskt.

Idag har vi plöjt halva trädgården. Vår granne är potatisbonde och hjälpte oss att plöja. Så jag har plockat undan en massa odlingslådor och plockat upp alla jordgubbsplantor och även alla rödbetor som hade växt sig lagom stora.



Så här var det från början. Mitt i bilden till vänster så är mitt en aning misslyckade projekt.






Men till höger här ser du resultatet av plöjningen idag. Det känns verkligen skönt att vi har allting plöjt och inte behöver stå och gräva för hand. Här kommer det även harvas inom någon vecka och då kan jag sätta massa vitlök. 
Jag ska även testa att så morötter, palsternacka och persilja nu i höst så det börjar växa tidigt i vår. Då kanske jag får mycket tidigare skörd. Någon som har prövat detta? 
Hur som helst så får vi se hur det går. :)


1 kommentar:

  1. Vad spännande! Det blir ett stort grönsaksland det! :-)

    SvaraRadera