torsdag 11 september 2014

Inte som alla andra

Att ha tankar och planer som inte passar in i vårt fixade samhälle kan vara väldigt frustrerande och irriterande ibland. Det är många som gärna påtalar skillnaden mellan deras normala och vanliga liv och vårt lite mer annorlunda sätt att leva.
Jag har hört många säga "men så kan man ju inte göra", "ja, det där kan man inte tjäna nå pengar på", " så där kan du inte hålla på när du bildar familj" eller "jag förstår inte hur du orkar, det är ju mycket jobbigare att arbeta på en helgdag". Att få höra detta någon gång kanske inte gör så mycket, men att få höra det några gånger i veckan är väldigt störande.
Jag och David är väldigt påhittiga och testar gärna att göra olika saker. Att bygga ett hus av halm och lera till exempel är inget konstigt för oss, men väldigt konstigt för många människor. Att odla sin egen mat när det finns att hämta på ICA är också något som verkar lite skumt.
När jag till exempel berättar för någon att vi tänkt göra något eller testa något speciellt och får till svar att "så kan man ju inte göra" eller " det där kan man inte tjäna pengar på" så tar det lite på krafterna. Jag har byggt upp energi för att palla att dra igång ett projekt och helst av allt även avsluta det, och så är det någon som tar en del av den energin genom att vara negativ. Jag har märkt att det är bättre att inte berätta för någon för då får jag behålla min energi.
Så till alla er som tänker "så kan man inte göra" eller "det där kan man inte tjäna pengar på" säger jag bara: JAG KAN!!!

2 kommentarer:

  1. Jovisst kan du! Tack för grönsakerna! nu har jag ätit morötter, gullök, dill och vitlök så det står härliga till. Supergott! Heja Anneli! Jag ser fram emot att följa dina projekt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hoppas det blev något riktigt smarrigt av grönsakerna. :)

      Radera