onsdag 3 september 2014

Ringblommor är bra till mycket

Igår så fixade vi klart inne i vedboden så vi kan lägga in veden där på lördag. Så här blev det till slut:


När vi var på Gotland i somras så besökte vi en liten gårdsbutik där de sålde bl.a. läppbalsam gjort på ringblomma. Jag tyckte den var väldigt bra. Och ibland går inte hjärnverksamheten fort, men idag, typ 2 månader senare, kom jag ju på att jag kunde göra det själv, plus att jag faktiskt hade sått lite ringblommor i våras. Jag gick in och hämtade in blommorna och har nu tagit första steget för att kunna göra salva av ringblomman. Jag har lagt ner blommornas blad i olivolja. Man kan ta olivolja eller rapsolja eller något liknande. Men jag hade bara olivolja hemma, så det får bli bra.
Jag klippte också av lite från lavendeln och gjorde samma sak. Vi får väl se om det funkar.

Burkarna ska nu stå på ett ljust ställe i några veckor. Svårt att veta hur många veckor eftersom i de instruktionerna jag hittat står det lite olika. Men jag låter det nog stå i 3 veckor. Sedan ska jag blanda det med smält bivax. Det blir spännande!



Igår började jag jobba med ZuperClip ( www.zuperclip.com ) kl 9:00, ni vet mina hårnålar som jag säljer. Jag skulle göra en liten katalog med bilder så mina kunder och potentiella kunder kan se vad de köper för något. Men det var inte det lättaste. 
Eftersom jag inte är stormrik så kan jag inte bara gå till en fotograf som fixar ett gäng foton åt mig med perfekt ljus och allting. Utan då får jag vara amatörfotograf och försöka få ihop något ändå. För det kan ju inte vara meningen att man ska vara rik redan innan man startat firma. 
Det blir säkert finare kataloger ju mer tiden går och ju mer hårnålar jag säljer. :) 
Jag var klar ungefär 16:30 igår och då var jag helt mör. Så idag ska jag bara koncentrera mig på gården. Jag ska klippa gräset och fixa och greja! 
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar